Forside Om foreningen Faste aktiviteter Arrangementer Fotoalbum

Søndag d. 2. September - fredag d. 7. September

Pris: kr. 6.500,00. pr. person

Tillæg for enkeltværelse/kahyt: 2.100 pr. Person

Tilmelding og betaling senest 20. Juni til Gerda, tlf. 28 29 23 62. Eller klik her

Indbetaling kan foretages i Østergades forsamlingshus hver onsdag fra kl. 14.00 – 16.00 eller på foreningens konto i Nordea.

Reg.nr. 5870 konto 6894 376 129.

Prisen er inkl. Transport i moderne turistbus bemandet med erfaren chauffør og hjælpechauffør på delstrækning.

5 overnatninger med aftensmad og morgenmad startende med aftensmad på færgen fra Sverige til Litauen, sluttende med morgenmad på færgen fra Estland til Sverige.

Færgeoverfart Karlshamn/Klaipeda og Tallinn/Stockholm.

Guide i Riga og Tallin, broafgift i DK samt moms.

Prisen er ekskl. Frokost alle dage samt evt. entréer

Print Program: Klik her

1. dag - Søndag – afgang kl. 11.00 fra Middelfart Banegård.

Vi kører til Karlhamn - selvfølgelig med passende pauser undervejs - hvor vi skal med færgen kl. 19.00 til Litauen.

Aftensmad om bord på færgen.

2. dag - Mandag.

Vi ankommer til Klaipeda, Litauen – Morgenmad inden ankomst til Litauen .Vi køre til landets gamle hovedstad Trakai, der ligger i et smukt søområde. Her ligger Trakaiborgen en imponerende fæstning fra Middelalderen. Herefter kører vi til Vilnius, Litauens nuværende hovedstad, her skal vi overnatte til tirsdag. Tid på egen hånd i Vilnius om aftenen.

3. dag - Tirsdag.

Vi kører en lille tur gennem Vilnius inden vi køre mod Korshøjen. ”Kryziu Kalnas” et meget særpræget sted i Litauen. Højen består af tusindvis af kors, bragt til stedet af troende katolikker fra hele verden. Turen fortsætter til Riga, Letland, hvor vi ankommer sidst på dagen. Overnatning til onsdag.

4. dag - Onsdag.

En guidet tur gennem Rigas gamle bykerne, forbi Domkirken, de berømte Byhuse, De tre Brødre, Skt. Jakobs Kirke, Parlamentet og den Svenske Port til Krudttårnet. Her vil være tid på egen hånd til at udforske denne dejlige og meget spændende by.

Herefter kører vi til Tallinn, Estland, hvor vi overnatter til tordsag.

5. dag – Torsdag.

Vi skal en tur rundt i Tallinn. Sagnet siger, at Dannebrog faldt ned fra himlen i 1219 under slaget ved Lyndanise i det nuværende Tallinn i Estland. Vi skal opleve det charmerende gamle centrum og på Dombjerget ser vi Parlamentet og besøger den russisk-ortodokse Aleksander Nevskij Katedral med de karakteristiske flotte løgkupler.

Vi nyder eftermiddagen på egen hån, inden vi skal med færgen fra Tallinn til Stockholm sidst på eftermiddagen.

6. dag - Fredag.

Vi ankommer til Stockholm kl. 10.15. og kører direkte mod Danmark – selvfølgelig med passende pauser - hvor vi forventer ankomst til Middelfart kl. 22.00.